Przygotuj się
REZERWACJE, UBEZPIECZENIA, CENA
Wchodząc na naszą stronę internetową możesz wyszukać interesującą Cię wycieczkę i kliknąć Rezerwuj. Pamiętaj, że wypełniając formularz powinieneś uzupełnić wszystkie pola – jeśli nie jesteś zainteresowany np. dodatkowym ubezpieczeniem, prosimy, abyś wybrał opcję „Nie, dziękuję”.
Po wypełnieniu formularza system potwierdzi Twoją rezerwację, a drogą mailową otrzymasz od nas komplet dokumentów wraz z umową. Znajduje się tam informacja o datach poszczególnych wpłat oraz indywidualny numer konta lub link do zapłaty przez system Blik / T-pay. Wpłata zaliczki jest potwierdzeniem udziału w imprezie; rezerwacje bez wpłaty są automatycznie anulowane. Jeśli byłeś z nami wcześniej na innej wycieczce, Twój obecny nr konta będzie się różnić od poprzedniego.
Jeśli wolisz zapisać się osobiście lub telefonicznie – czekamy na Ciebie w Biurze lub pod numerem telefonu, który znajdziesz na stronie kontakt. Zachęcamy jednak do rezerwacji online – unikniesz czekania i możesz to zrobić w dowolnym momencie.
Termin zamknięcia zapisów zależy od dostępności miejsc, zarówno w samolocie, jak i w hotelach czy autokarze na miejscu. Czasem zdarza się, że zamykamy zapisy z jednego z miast, pozostawiając inne. Zatem: jeśli zależy Ci na wylocie w konkretnym terminie z Twojego lotniska – zapisz się jak najprędzej. Pamiętaj również, że cena Twojej wymarzonej wycieczki może wzrosnąć!
Niektóre elementy Twojej rezerwacji możesz zmienić łatwo, inne są niezmienialne, a jeszcze inne wymagają opłaty za zmianę.
Bezpłatnie możesz dodać wyższe ubezpieczenie od kosztów leczenia w trakcie Twojej np. wycieczki do Portugalii, podobnie: gwarancję stałej ceny, wycieczki fakultatywne lub miejsca z przodu autobusu. Dodanie bagażu (tylko rejestrowego 20/23 kg) po założeniu rezerwacji lub wybór miejsc obok siebie w samolocie wymaga dopłaty wyższej, niż w momencie rezerwacji (to wymóg linii lotniczych). Zmiana osoby uczestniczącej w wycieczce to koszt rzędu kilkuset złotych (zależnie od linii lotniczej; są też linie, w których zmiana nazwiska nie jest możliwa!). Z kolei ubezpieczenie od kosztów rezygnacji można dodać tylko w momencie rezerwacji, potem jest to niemożliwe.
Zaliczka wynosi (zależnie od kierunku) od 30 do 40% ceny wyjazdu i należy ją wpłacić do 48 godzin od czasu potwierdzenia rezerwacji. Druga rata jest płatna 40 dni przed rozpoczęciem imprezy. Oczywiście możesz wpłacić całość już w dniu rezerwacji.
Uwaga! Jeśli dokonujesz rezerwacji na mniej niż 40 od daty wyjazdu, prosimy Cię o wpłatę całości w ciągu 24 godzin od rezerwacji.
Niższa, 30-procentowa stawka zaliczki obowiązuje przy wyjazdach egzotycznych, m.in. do Japonii, Chin, Korei czy na Filipiny; do Indii i na Sri Lankę, do Meksyku czy do Kostaryki i Peru oraz na pozostałych dalekich destynacjach.
Zgodnie z polskim prawem do 20 dni przed wyjazdem możemy podnieść cenę w razie wzrostu kursów walut lub ceny transportu. Taka podwyżka może wynieść max. 8% i nie możesz z jej powodu zrezygnować z wyjazdu. Gdyby podwyżka była większa, niż 8% lub/i nastąpiła na mniej, niż 20 dni przed wyjazdem – przysługuje Ci prawo do bezpłatnej rezygnacji. Ponadto: na stronie cena wycieczki może (dla nowych klientów) wzrosnąć lub zmniejszyć się w zależności od aktualnej promocji.
Niektóre z terminów naszych wyjazdów sprzedajemy czasem w promocji, a więc może się zdarzyć, że nowi klienci, zapisujący się później, zapłacą mniej od Ciebie. Klientom już zapisanym nie przysługuje z tego tytułu zwrot środków. Ale z drugiej strony: jeśli wyjazd dla nowych klientów podrożeje, Ty nie musisz dopłacać – kupiłeś przecież wyjazd w starej, niższej cenie.
Jest to uzależnione od ceny przelotów lub/i od linii lotniczych (i tym samym usług zawartych w podstawowej cenie biletu) z danego portu lotniczego.
Jest to zależne od wybranego kierunku. Nie we wszystkich krajach dzieci otrzymują zniżkę. Linie lotnicze nie oferują zniżek dla dzieci powyżej 2 r.ż. Prosimy o kontakt z biurem w celu ustalenia ceny.
Jeśli już byłeś z nami na wyjeździe katalogowym (tzn. innym, niż dla grupy zamkniętej), dostałeś kod rabatowy. Można również wygrać kupony rabatowe podczas naszych konkursów na profilu facebookowym lub otrzymać go w newsletterze. Promocje nie łączą się ze sobą.
Oferta katalogowa to oferta kierowana do osób indywidualnych, którzy we własnym zakresie dokonują rezerwacji na naszej stronie internetowej lub telefonicznie. Oferta katalogowa nie dotyczy zorganizowanych grup zamkniętych.
Tak, lecz wiąże się to z opłatą zmiany nazwiska w liniach lotniczych. Wysokość opłaty jest uzależniona od kierunku i przewoźnika; wynosi ona przeciętnie kilkaset złotych. Są też linie, które nie dopuszczają zmiany nazwiska, a więc w razie zmiany uczestnika jest konieczność zakupu nowego biletu w pełnej cenie.
Jest to ubezpieczenie, które działa do momentu rozpoczęcia wycieczki. Jeżeli z przyczyn losowych, formalnych lub zdrowotnych nie będziesz mógł uczestniczyć w wycieczce (niezbędny będzie dokument potwierdzający taki fakt), możesz ubiegać się o zwrot 100% kosztów u naszego ubezpieczyciela. Poczytaj więcej…
Zgodnie z polskim prawem każdy nasz uczestnik jest ubezpieczony od kosztów leczenia i następstw wypadków za granicą. Jeśli natomiast uważasz, że możesz potrzebować większej ochrony ubezpieczeniowej i zdrowotnej w trakcie wyjazdu, zachęcamy do nabycia większych wariantów polisy. Przy wyjazdach do krajów Europy lub basenu Morza Śródziemnego, jest to kwota zaledwie kilku złotych dziennie.
Decyduje o tym ubezpieczyciel. Jeżeli warunki wypisane szczegółowo w OWU są spełnione, całość kwoty zostaje zwrócona.
Zrezygnować z wyjazdu możesz w każdym momencie, jednak wpłata zaliczki jest potwierdzeniem udziału. Po wpłacie rozpoczynamy rezerwacje świadczeń (w szczególności: zakup biletów lotniczych), dlatego rezygnacja bezkosztowa nie jest już możliwa. Dokładne kwoty możesz znaleźć w Ogólnych Warunkach Uczestnictwa,
PRZELOT, BAGAŻ W SAMOLOCIE
Jest to bagaż, który zabieramy ze sobą na pokład samolotu. Możesz zostać poproszony o pozostawienie bagażu przed samolotem, jeżeli przewoźnik zdecyduje, iż z powodu pełnej maszyny bagaże będą przewożone w luku (ta usługa jest zawsze bezpłatna). Bagaże będą wówczas do odebrania na taśmie bagażowej po wylądowaniu. Płyny (żele, szampony, płynne leki itp) przewożone w bagażu podręcznym muszą się znajdować w pojemnikach o pojemności do 100 ml – liczy się tu pojemność opakowania, a więc nie wolno przewozić np. 80 ml płynu w butelce 200 ml. Wszystkie płyny muszą znajdować się w strunowej przezroczystej torebce. Łączna ilość płynów nie może przekraczać 1 litra. Małe butelki, przystosowane do bagaży podręcznych oraz woreczki strunowe możesz nabyć w np. sklepach drogeryjnych. W bagażu podręcznym nie można przewozić także ostrych przedmiotów. Należy przestrzegać wymiarów podanych przy rezerwacji w celu uniknięcia opłat na lotnisku. Więcej na temat przedmiotów dozwolonych i niedozwolonych w bagażu podręcznym przeczytasz na stronie ULC: http://www.ulc.gov.pl/pl/prawa-pasazera/poradnik-dla-pasazerow/972-bagaz
Bagaż podręczny różni się w zależności od linii lotniczej. Szczegółowe informacje znajdziesz w programie wycieczki.
Jest to bagaż, który nadajemy przed wylotem przy odpowiednim stanowisku i po wylądowaniu odbieramy go z taśmy bagażowej. Bagaż rejestrowany ma ograniczenia kilogramowe, których należy przestrzegać w celu uniknięcia dodatkowej opłaty na lotnisku. W większości linii jest to 20 lub 23 kg, ale niektóre linie oferują większy lub mniejszy limit. Dopłaty za dodatkowe kilogramy są często wysokie -prosimy o tym pamiętać podczas pakowania.
Tak, ale wyłącznie do bagażu rejestrowego. Kijki muszą, oczywiście, zmieścić się w bagażu.
Czasem zdarza się, że linie lotnicze – nawet w trakcie obowiązywania rozkładu – zmieniają godziny przelotów. Dlatego też prosimy zwrócić szczególną uwagę na potwierdzenie, które wysyłamy mailem na około tydzień przed wylotem. W tym dokumencie podajemy m.in. ostateczne godziny przelotów, które mogą różnić się od tych na umowie. Prosimy zatem, abyś decyzje o np. dojeździe do miasta wylotu czy ew. noclegu podejmował dopiero po otrzymaniu od nas potwierdzenia z ostatecznymi godzinami startu i lądowania.
Tak, dajemy naszym klientom taką możliwość. Jeśli zamierzasz samodzielnie kupić bilet w obie strony, załóż na www zwykłą rezerwację, ale w uwagach dodaj koniecznie informację o tym, że kupisz bilet samemu. Wtedy otrzymasz od nas drugą umowę z obniżoną ceną, a bilet lotniczy kupujesz wówczas samodzielnie. Z naszą grupą spotkasz się na lotnisku w Polsce, w porcie docelowym lub w hotelu. Jeśli dolatujesz sam wcześniej, niż grupa lub też zostajesz dłużej w odwiedzanym kraju, jesteś sam odpowiedzialny za wszelkie dodatkowe świadczenia (noclegi, polisa, odprawy itp.).
Podczas odprawy online, której my dokonujemy dla Państwa przed wylotem, system linii lotniczej wybiera automatycznie miejsce dla każdego uczestnika. Aby mieć pewność, że usiądziesz podczas lotu z bliską Ci osobą, zachęcamy do wykupienia gwarancji miejsc w samolocie obok siebie. Należy to zrobić w momencie rezerwacji. Wykupienie miejsca później wiąże się ze znacznie wyższą dopłatą.
Różne linie lotnicze mają różną politykę – niektóre wymagają, aby obok swojego opiekuna musiały siedzieć dzieci do ukończenia 12 r.ż.; inne – do 14 lub nawet 16 roku życia. Aby ułatwić Państwu proces rezerwacji wycieczki i aby dać pewność, że młody człowiek nie będzie siedział obok zupełnie obcej sobie osoby, wszystkie rezerwacje od dzieci czy młodzieży do ukończenia 16 r.ż. są zawsze z gwarancją miejsca obok osoby dorosłej. Miejsce dla pełnoletniego opiekuna może być płatne.
Takich miejsc w samolocie jest (zależnie od typu maszyny) od kilku do kilkunastu, co stanowi zaledwie poniżej 10% łącznej liczby foteli. Dlatego też nie oferujemy możliwości wykupienia miejsc w tych rzędach, gdyż w momencie podpisywania z Tobą umowy nie ma gwarancji, iż takie właśnie miejsca będą dostępne przy zakupie biletów.
PROGRAM POBYTU
Ilość czasu wolnego jest uzależniona od programu do zrealizowania w konkretny dzień. Jeżeli jest to możliwe, pilot wyznacza czas wolny na zjedzenie lunchu oraz zakup pamiątek. Zaznaczamy jednak, że w razie sytuacji nadzwyczajnych (wypadki na drogach, drastyczne spóźnienia niektórych uczestników itp) czas wolny może zostać skrócony.
Zasadniczo preferujemy, jeśli grupa (poza czasem wolnym) przebywa wspólnie. Ale oczywiście każda osoba chętna na zwiedzenie innych miejsc, niż wymienione w programie, może się na część dnia odłączyć. Pamiętaj, proszę, że jesteś wtedy zdany na swoje siły i odpowiedzialny za ten czas – sam musisz znaleźć dojazd do wybranych przez siebie miejsc, drogę powrotną do hotelu, samemu opłacić za ew. transport czy bilety. Natomiast – zgodnie z polskim prawem – nie przysługuje Ci rekompensata za straconą część programu, który realizuje grupa.
Ogromna większość naszej oferty to imprezy objazdowe, charakteryzujące się tym, że grupa opuszcza hotel w godzinach porannych, po śniadaniu, a jest w hotelu późnym popołudniem lub wczesnym wieczorem. Oczywiście: jeśli grupa nocuje w hotelu więcej, niż jedną noc, istnieje możliwość wcześniejszego powrotu, odbywa się on jednak na odpowiedzialność i na koszt uczestnika.
Prosimy też, abyś pamiętał, iż w niektórych miastach w czasie zwiedzania autobus parkuje poza centrum – pozostawia grupę blisko centrum, odjeżdża na odległy parking i wraca na godzinę ustaloną z pilotem grupy. Oznacza to, że czasem nie ma możliwości wcześniejszego powrotu do autobusu i poczekania tam na grupę.
NASZE KIERUNKI i UCZESTNICY
Na nasze wycieczki jeżdżą dzieci, rodziny, dorośli, osoby w wieku dojrzałym. Coraz częściej spotkać można młode małżeństwa czy grupy znajomych. Na imprezy objazdowe, z racji ich charakteru, zapraszamy przede wszystkim osoby dorosłe.
Około tydzień przed wyjazdem wyślemy do Ciebie mailem potwierdzenie, gdzie znajdziesz miejsce i godzinę zbiórki, telefon do pilota lub osoby dokonującej odprawy na lotnisku oraz informacje praktyczne. Prosimy, abyś w tych dniach regularnie sprawdzał swoją skrzynkę email.
Jest to uzależnione od kierunku wyjazdu. Jeżeli grupa zbiera się w jednym mieście wylotowym, poleci z pilotem lub przewodnikiem. W przypadku kilku miast wylotowych klienci otrzymują karty pokładowe od naszego przedstawiciela na lotnisku lub dzień wcześniej drogą elektroniczną. O sposobie, w jaki otrzymasz karty pokładowe, informuje w potwierdzeniu, które wysyłamy na około tydzień przed wylotem.
Jeśli zatem karty pokładowe otrzymasz od nas mailem lub od naszego przedstawiciela na lotnisku, z pilotem grupy spotkasz się albo na lotnisku docelowym, albo w hotelu, do którego dowiezie Cię nasz kierowca.
W większości hoteli suszarki znajdują się w każdym pokoju. Jeżeli nie ma jej w pokoju, jest do wypożyczenia na recepcji. Ręczniki są w każdym hotelu we wszystkich pokojach. Pamiętaj proszę, aby ręczników hotelowych nie brać na plażę – służą one tylko w hotelowych łazienkach.